Veikkauksen pelituotot laskivat liki 13 prosenttia edellisvuodesta

Koronapandemia ja pakollisen tunnistautumisen käyttöönotto pelikoneissa ja pöytäpeleissä runtelivat Veikkauksen pelituottoja viime vuonna. Pelikate laski liki 13 prosenttia 1,1 miljardiin euroon. Arpajaisveron ja myyntipalkkioiden lasku kuitenkin auttoivat yhtiötä pitämään tuloksensa edellisvuoden tasolla, 680 miljoonassa eurossa.

Veikkauksen pelien kokonaisvolyymi oli 6,9 miljardia euroa.

Pelikatteesta vajaat 49 prosenttia tuli fyysisistä pelipaikoista ja loput digitaalisista kanavista. Digitaalisen pelaamisen osuus kasvoi kahdeksan prosenttiyksikköä. Peliautomaatit pysyivät koronan takia suljettuina vielä alkuvuodesta. Lisäksi peliautomaatteihin tullut pakollinen tunnistautuminen ja pakolliset tappiorajat vähensivät fyysisten myyntipaikkojen osuutta.

Pakollista tunnistautumista laajennettiin niin, että sen osuus nousi kolmeen neljännekseen kaikesta pelaamisesta. Jatkoa seuraa.

– Olemme matkalla peliyhtiöksi, jossa kaikki pelaaminen on tunnistautuvaa. Vuoden 2022 aikana pakollinen tunnistautuminen tulee kuponkipeleihin ja vuoden 2023 aikana raaputusarpoihin, sanoo yhtiön vastuullisuusjohtaja Susanna Saikkonen tiedotteessa.

Veikkauksen mukaan sen osuus Suomen rahapelien kokonaismarkkinasta oli viime vuonna noin 74 prosenttia, ja laski edellisvuodesta viidellä prosenttiyksiköllä.

- - - - - -

Juttua korjattu klo 16.48. Veikkaus päivitti tiedotettaan: Sitaatista "Olemme matkalla peliyhtiöksi, jossa kaikki pelaaminen on tunnistautuvaa" poistettu sanat "maailman ainoaksi".

Etusivulla nyt

Luetuimmat

Palvelut