Callwavesilaisia on monella kanavalla ympäri vuorokauden

Piia Puotinen

Näkökulma

Tein alkuvuonna päätöksen siirtymisestä uusiin haasteisiin pitkän työuran jälkeen. Tunsin yrityksen, olinhan työskennellyt tuolloin vasta perustetussa Call Waves Solutions Finland Oy:ssä lähes parikymmentä vuotta sitten.

Yritys on tehnyt hienon kasvutarinan lähes 180 hengen työnantajaksi, joka toimii neljällä paikkakunnalla, kuitenkin juurten ollessa syvästi varkautelaiset. Paljon alkuperäistä on tunnistettavissa, mutta paljon on muuttunutkin teknologisen kehityksen myötä.

Näkymä uuteen työyhteisööni on muodostunut pääasiassa verkon yli. Yrityksen työntekijöistä yli kaksi kolmannesta on etätyössä.

On ollut mielenkiintoista aloittaa työ koronapandemian ajanjaksolla, jolloin moni asia yhteiskunnassa on muuttunut.

Maantieteelliset etäisyydet poistuvat, kun neuvottelut käydään matkasta riippumatta, verkossa. Huomataan, että monia asioita voidaan tehdä uudella tavalla.

Monet kysyvät, mitä meillä tehdään. Call Wavesin työntekijät muun muassa turvaavat päivittäin yhteiskunnalle kriittisiä palveluita, kuten huolehtivat energia-alan yhtiöiden asiakaspalveluista ja tuottavat vaihdepalveluita, joita ilman monia asioita ei saisi hoidettua.

Myrskyn sattuessa callwavesilaiset vastaavat kellonaikaan katsomatta sähkönjakeluyhtiöiden vikailmoituksiin puhelimessa, chatilla ja sähköpostilla.

Soittaessasi aamuvarhaisella kyytiä terveyskeskukseen jossain päin Suomea, puheluun saattaa vastata aamuvirkku callwavesilainen.

Kun haluat kysyä verkkokauppatilauksesi tilannetta, olet yhteydessä asiakaspalveluun. Siihenkin kyselyyn saattaa vastata callwavesilainen. Keskustelet sitten luottosi maksuajan pidentämisestä tai vakuutusasioistasi, me hoidamme nekin.

Kun on vuorosi vastata perheen viikonloppuruokailusta, teet pizzatilauksen puhelimitse. Senkin tilauksen voimme ottaa vastaan asiakkaamme puolesta.

Yrityksen teknologinen taso on tehnyt vaikutuksen. Kellon ympäri toimivan contact centerin sisuksissa on alan uusinta teknologiaa ja palveluita kehittämässä rautaisia alan ammattilaisia: ict-asiantuntijoita, ohjelmistosuunnittelijoita ja digitaalisten palveluiden kehittäjiä.

Yritystä voisia sanoa yhtälailla korkean teknologian yritykseksi kuin contact centeriksi.

Kun yrityksen palvelut kattavat monia yhteiskunnan aloja, sieltä löytyy myös erilaisia kouluttautumismahdollisuuksia. Jos töihin tullessa ei ole vielä tiennyt mille alalle haluaisi suuntautua, yrityksessä tuetaan mahdollisuuksia löytää omat vahvuutensa ja suorittaa eri alojen ammattitutkintoja.

Entäpä kielitaito? Asiakasyritystemme asiakkuuksia hoidetaan päivittäin eri kielillä. Erityisesti ruotsin kielen taitajille löytyy monenlaista tekemistä. Tällä hetkellä löytyisi paikka muun muassa kielitaitoiselle asiakaspalvelijalle kyytienvälitykseen tai energia-alan asiakaspalveluun.

Tervetuloa keskustelemaan eri mahdollisuuksista käyttää osaamistasi ja kielitaitoasi hyväksi.

Kirjoittaja on Call Waves Solutions Finland Oy:n toimitusjohtaja.

Keskustelu